2011. május 4., szerda

Torta ajándékba

Drága párom drága anyujának volt születésnapja a múlt héten.
Ezért hétvégén ajándékba készítettem egy tortát...


Az ízesítése párom ötlete volt, a kombináció nagyon finom együtt, de sajnos a torta nem úgy nézett ki, ahogy én azt elképzeltem.
De a végén kaptam belőle kóstolót, és nagyon jól sikerült.
És még egész jól szeletelhető is lett.


És akkor most lehull a lepel!!
A torta vaníliás-tejkaramellás ízesítéssel készült.


Igazából nem túl bonyolult, én a karamell szósztól tartottam egy kicsit.
Az alapja egy sima 6 tojásos piskóta.


A krémet nem írom le, mert nem egy kimondott torta krém. Borzasztó híg lett. Nagyon finom volt, 
de állagra teljesen mást képzeltem el.


Tudni kell még azt is, hogy a piskótát keresztben félbe vágtam, így az lett alul és felül, középen viszont ostyalap volt.
Az alsó piskótalapot meglocsoltam karamellszósszal, aztán vaníliakrém, ostya réteg, karamellszósz, vaníliakrém, és mielőtt rátettem a tetejét, azt is meglocsoltam a karamellszósszal.


Közben:


















A tetején a krém és a karamell keveréke volt, a szélét pedig kiraktam kis ostya darabokkal.


Ami igazán használható, és ajánlom mindenkinek, az a karamell szósz.
25 dkg cukrot megolvasztunk kis láng fölött, óvatos kevergetés mellett. Óvatosan felkockázva beledobunk 5 dkg vajat, és amikor az elolvadt, hozzá öntök 1,5 dl tejszínt. Lassan kevergetem az egészet, és összefőzöm 3-4 perc alatt.


A szósz:


















A krém igazából Bourbon vaníliás pudingból készült, és abban is volt majdnem 3 dl tejszín.


És akkor készen:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése