2011. május 2., hétfő

Anya tortája

Április közepén volt anyukám szülinapja. A száma titok :)

De az alkotásom publikus!

Mivel nem volt konkrét elképzelés, elkezdtem keresgélni, és megtaláltam a tökéletes szülinapi tortát!
Amihez az enyém igen hasonlított.
Egy momentum nem stimmelt csak, de családi körökben ez is elfogadott...
Sajna egy kicsit híg lett a krém, ezért, amint kiborítottam az edényből, elkezdett szétcsúszni.


De mi gyorsabbak voltunk :D
És mondhatom, az ízéből nem vesztett az állaga miatt.

A recept a következő (némi változtatással):

Piskóta: 

- 4 tojás sárgája
- 25 dkg cukor
- 15 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
- 8 evőkanál víz
- 4 tojás fehérje habnak

Ebből a piskótából bármilyen lekvárral megkenve, piskótatekercset készítek.
Kb. 8 mm-es szeletekre vágom fel.

 Krém (saját elképzelés szerint):

- 5,5 dl tej
- 1 csomag vaníliapuding
- 15 dkg kristálycukor
- 1 csomag vaníliáscukor
- 500 ml Hulala tejkészítmény
- 250 g túró

- tetszés szerint gyümölcs (én epret, konzerv ananászt és sárgabarackot tettem bele)

Fóliával kibélelünk egy tálat és szorosan egymás mellé téve kibéleljük a tálat. Az oldalát is végig rakjuk.
De hagyjunk a tetejére is!

A krémhez 4 dl tejben, cukorral felfőzzük a pudingot.
Felverjük a Hulalát habnak. Ha kihűlt a puding, hozzákeverjük a habot.
Én itt kevertem bele a negyed kiló túrót.

Beleöntjük a krémet a tálba, rétegezve a gyümölccsel, majd betakarjuk a maradék piskótatekerccsel.

2-3 órára hűtőbe tesszük. Tálalás előtt tálra borítjuk, és szeletelhető.

És akkor a bizonyítékok:         :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése