2011. május 2., hétfő

Bagel-kéim :)

Nagyon régóta kutattam Bagel receptek után. De valahogy egyik sem nyert nálam.
Aztán megtaláltam a tökéleteset. Persze pár dolog változott, dá már nem tudom mi, mert már eleve úgy írtam le :)


Íme a végeredmény:



És akkor a recept:


-50 dkg liszt
- 2,5 dkg élesztő (friss)
- 3 evőkanál cukor
- 2,5 dl tej
- 8 dkg vaj
- 2 tojás
- 1 teáskanál só


A főzéshez:
- 1-2 liter víz
- 1 evőkanál cukor
- 1 teáskanál só


A szóráshoz pedig tetszőlegesen szinte bármi 
(sózatlan napraforgó, -tökmag -- így kevesebb cukor kell a vízbe, 
vagy, ahogy én csináltam, fahéjas cukor, vaníliáscukor, mazsi)


A tejet a vajjal felmelegítjük, kicsit visszahűtjük, hogy ne legyen forró.
Hozzáadunk 1 evőkanál cukrot, és belemorzsoljuk az élesztőt.
Majd 10 percig kelni hagyjuk. Ennyi tejben nem fog teljesen felfutni, de tökéletes lesz, mindegy mennyire jön föl.
A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, a maradék (2 evőkanál) cukrot, 
1 egész tojást és 1 fehérjét.
A sárgáját félre tesszük a kenéshez.


A felfutott élesztős tejet a liszthez adjuk, és jól bedagasztjuk a tésztát.  Nekem kellett még hozzá egy kevés liszt. De mindenki látni fogja, mikor megfelelő állagú a tészta.


Amikor összeállt a tészta (ez nem kemény tészta, fényes, puhának kell lennie),
letakarjuk, és 1 órát hagyjuk kelni.
Ezután lisztezett felületen 2+2,5 cm vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk a Bagel-eket.
Én egy kisebb üveg poharat használtam, a közepét pedig alma csumázóval szúrtam ki. De ez egy szabd műfaj, és mindenkinek a fantáziájára van bízva, hogy hogy csinálja.


Miútán kiszaggattuk, további 20-30 percig kelesztjük.


Közben kibélelünk egy tepsit sütőpapírral, és a kelesztés vége felé felrakjuk forrni a vizet.


Mindkét oldalát 30-30 másodpercig főzzük, folyamatos forrásban. Lecsepegtetjük, és egymás mellé tesszük a tepsin.
Megkenjük a sárgájával, és megszórjuk a tetejét a választott "feltéttel".


170 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.


Nekem kimondott célom volt, hogy eper lekvárral és tejszínnel kínálom. Valahol így olvastam, és el kell mondanom, hogy elég jó ötletnek bizonyult :)
Mindenkinek nagyon ajánlom!! Frissen leelőzhetetlen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése