2011. január 23., vasárnap

Gézu tortája






A tesókám 20 éves lett.
Ebből az apropóból gondoltam odateszem magam, mert azért mégis csak a második X.
Egy egész délelőttön keresztül kutattam a megfelelő torta recept után. Akármit mégsem süthetek neki :)
Három döntős maradt a végére, a hozzávalók döntöttek.
A győztes egy Tiramisu torta lett.
Ismét volt segítségem, az én drága AniQ-m személyében, aki leginkább a kóstolások nagymestere, de jól jött a művészi beállítottsága is.

A recept (egy blogspot-os oldalon találtam):
4 tojás
30 dkg cukor
csipetnyi só
2 zacskó vaníliás cukor
10 dkg liszt
5 dkg étkezési keményítő (én kihagytam, mert nem szeretem)
1 teáskanál sütőpor
50 dkg meggy (ízlés szerint, én nem mértem meg, mennyit raktam bele)
75 dkg félzsíros túró (én csak 50 dkg-t tettem bele)
75 dkg mascarpone (nem sózott krémsajt)
4 evőkanál frissen facsart citrom leve
5 evőkanál mandulalikőr (én mandula aromát használtam)
30 db babapiskóta
2 evőkanál kakaópor
sütőpapír

A tojások fehérjét kemény habbá verjük. Közben beleszórunk 12-13 dkg cukrot, 1 zacskó vaníliáscukrot és a sót.
Beledolgozzuk a tojássárgákat, majd apránként rászitáljuk a sütőporral elvegyített lisztet (a lisztbe kéne tenni a keményítőt is).
Sütőpapírral kibélelt 26 cm-es, kapcsos tortaformába simítjuk, és előmelegített sütőben, 175 fokon kb. 25 percig sütjük.
A karima eltávolítása után a formában, rácsra téve hűlni hagyjuk.
A kimagozott meggyet lecsöpögtetjük.
A túrót, a mascarpone-val, a citromlével, a maradék cukorral, és vaníliás cukorral simára keverjük.
A piskótát a formából kivesszük, és keresztben félbe vágjuk.
Én a félbe vágott piskóták belsejét mekentem kávéval, amibe mandula aromát, és sütőrumot tettem.
A krém felét ráhalmozom a piskótára, elegyengetem. A szélére félbe vágott, kávéba áztatott babapiskótát rakosgattam, és a közepére meggyet halmoztam.
Erre jött a krém másik fele(egy keveset hagyjunk, a torta tetejére), majd a piskóta teteje.
Nagyon vékonyan rákentem a maradék krémet, és elkezdtem díszíteni.
A torta oldalára ferdén babapiskótákat "ragasztottam". Ez volt a keret :)
A tetejét körbe raktam kávéba áztatott babapiskótával, majd megszórtam kakaóporral (nem cukrozottal). Én sütőpapírból kivágtam egy mosolygós arcot, és azt szórta körbe kakaóval, a haja pedig meggyből volt.
Mielőtt odaadtam volna neki, egy órát hűtőben volt.

Óriási sikert aratott, és nagyon finom lett. Nem lehetett túl nagy szeletet enni belőle. :)


1 megjegyzés:

  1. A torta nagyon finom lett,nagyon jól szórakoztam közben :) feltétlenül amatőr legjobb barátnőkkel kezdjetek neki! Boldog szülinapot, Öcsi! :)

    VálaszTörlés